divendres, 19 de desembre del 2008

VICENT SALVADOR: RETRAT DE CARNET D'UN FOTÒGRAF (i V)

( Foto portada del llibre Ayrin de les Alcusses de Teresa Broseta. Fotografia: Vicent Salvador)
Des que va donar els seus primers passos en el món de la fotografia, Vicent Salvador s’ha interessat pel cos humà. Ja en la mostra col·lectiva No és això, és més calfa va aportar una sèrie de fotografies en blanc i negre d’un cos femení, anònim, sense rostre, mitjançant les quals intentà atrapar la sinuositat de les línies i la força sensual. Més endavant efectuà altres sessions fotogràfiques d’estudi de nus i seminus majoritàriament femenins, treballs que resten inèdits i amb els quals amb l’inestimable ajuda del fotoshop va començar a donar els seus primers passos en el fotomuntatge digital que aprofundiria a partir del 2005 amb una nova model, a la qual, en tres llargues sessions d’estudi, li extrauria el màxim de possibilitats per a després treballar en diverses línies: la fotografia a color, el fotomuntatge i la manipulació informàtica de la llum i del color. Una minsa mostra d’aquesta nova vessant de l’obra del nostre fotògraf ja s’ha pogut veure en les portades dels llibres Els somnis possibles, de Vicent Penya, Ayrin de les Alcusses, de Teresa Broseta, i Parlaras de mi, de Joan Andrés Sorribes, així com en l’exposició itinerant Arteròtica. Prompte apareixerà dins del llibre Escola d’estiu/Breus encontres un quadern que com una addenda fotogràfica oferix trenta-dues fotografies amb les quals jo em vaig inspirar per a escriure part del poemari Si em parles del desig.
Vicent Salvador ha estat guardonat amb diversos premis de fotografia, com ara el de les ciutats d’Utiel, Gavà, Silla, Sollana, etc. Les seues fotografies han aparegut en diversos mitjans de comunicació: Levante-EMV, Las Provincias, El País, Notícies de Puçol, La Cartelera i els desapareguts Hoja del Lunes, Hoja de Valencia, Diario 16, Guia Horta Nord, La Finestra (de Mislata), Àmbit (Rafelbunyol) i Gorg.
Al llarg de la seua llarga trajectòria ha treballat amb diverses càmeres. La Nikon FM-2, des del 1985 fins el 2000, una màquina analògica manual de 35 mm, amb els objectius f 1.8 -28 mm, f 1.4-50 mm i f 2.8-135 mm; la Hasselblad 500-C, des del 1996 fins el 2000, càmera analògica manual de 6x6, amb l’objectiu de 80 mm; la Fuji 6900 Zoom, entre 2000 i 2005, càmera digital de 3,2 megapíxels; la Nikon D-70, des de juny del 2004 fins l’actualitat, càmera digital de 6,5 megapíxels.

1 comentari: