Almudena Puchol Serrano (Alcàsser,
Horta Sud, 1979) és una poeta que apareix en el panorama literari valencià el
2013 amb la publicació, en l’editorial Germania, del llibre Paraules que mosseguen la nit, un volum
on trobem algunes dels trets més característics de la seua poesia, una certa
propensió a la narrativitat, un realisme de marcat caràcter intimista i uns
poemes amb imatges senzilles i un ritme interior amb batec diàfan.
L’any 2015, en l’editorial Neopàtria,
publica el seu segon poemari, El desig
quotidià, ací Almudena Puchol afegix una nova peça en la construcció d’una
poètica que vol sòlida i inspirada en les petites i grans emocions quotidianes
que un ésser humà sent cada dia i que acaben donant forma i color a la seua història
personal.
Enguany, i de nou en Neopàtria,
Almudena Puchol Serrano ens oferix el seu tercer poemari, 32 maneres de dir adéu, on trobem una poeta més madura i amb més
domini del complicat i sofrit ofici de compondre versos.
Almudena és una autora que naix i
creix d’una manera assossegada, tranquil·la, quasi silenciosa, es deixa veure
poc o gens pels cenacles literaris, no té cap vel·leïtat de vedet, només la mou
una gran passió per la vida, per l’ésser humà i per la poesia.
32
maneres de dir adéu
no és un llibre unitari, ni tan sols conté trenta-dos poemes. Hi ha, sí, un
primer apartat que conforma el cos central del llibre amb vint-i-cinc poemes,
amb els quals seguint el títol Almudena ens parla dels diversos comiats que ha
viscut o d’aquells de què ha estat una privilegiada testimoni al llarg de la
seua vida. Moltes de les imatges que utilitza estan extretes de la realitat
quotidiana i l’autora, d’una manera senzilla, les convertix en fabulosos
instruments amb els quals evoca i suggerix unes emocions i uns sentiments que
van negant l’ànim del lector fins a fer-lo partícip de cada vers.
Després apareix un segon apartat, Les ciutats que no dormen (o no diuen adéu),
amb cinc poemes que recullen l’impacte que ciutats com ara Samarcanda, Tebes,
Havana, Samotràcia, Jerusalem o Roma (la tria té molt a veure amb l’altra
vessant de la poeta, ja que és llicenciada en Història per la Universitat de
València) produïren en la nostra autora. Viatjar és un verb ple de benvingudes,
acolliments, descobriments i comiats que sovint s’experimenten en molt poc de
temps.
El tercer apartat, Un adéu ferroviari, és un extens poema
de vers lliure i amb una concepció narrativa, un apartat ple d’escenes i
d’escenaris amb una gran força visual que l’emparenten amb el cinema.
I tanca el llibre, com un epíleg, L’adéu conclús, amb un únic poema amb el
qual des del primer vers la poeta afirma: «És hora d’aplacar la set. /
D’apaivagar camí, de seure, de tornar / o no mirar enrere». És l’hora de
reposar, de trobar-se amb un mateix, de respirar a fons i escriure sobre tot
allò que ens ha colpit després d’haver sobreviscut a trenta-dos comiats.
you have an awesome weblog here! would you wish to make some invite posts on my weblog? casino blackjack
ResponElimina