King Kong Boy és una banda de la
comarca de la Safor que barreja el pop-rock amb diversos estils musicals com
ara funky, soul, ska, reggae, rock and roll clàssic... per aconseguir un so mestís
de ritme de vegades trepidant: Cau el
teló, Sense perdó, Insubmís i d’altres totalment sensual
com ara Dama Lluna. La banda va aparéixer
l’any 2012 amb una maqueta sota el braç, Involució,
i ara el 2014 ens oferix el seu primer treball discogràfic seriós, Alcem el vol, conformat per deu temes on
es reafirma en la seua voluntat d’ocupar un espai dins del panorama musical
valencià cada vegada més competitiu i amb un públic més exigent.
King Kong Boy compta amb una
secció de vent, saxo, trombó i trompeta potent, capaç de dotar alguns temes
d’un so ric, suggerent i personal. Les veus estan a càrrec d’Eduard Banyuls i
de Sílvia Garzó, que s’intercanvien el protagonisme sense produir cap
trencament ni estridència, són veus correctes amb la textura equilibrada per
als ritmes i melodies que toca la banda. A aquestes dues veus se’ls ha afegit
la col·laboració en el tema Cares
estranyes de Markos Torre i Vera Carrión del grup Mafalda i en La pluja de l’incombustible Miquel Gil.
També han col·laborat Ximo Rovira al trombó, Xavier Maronda i Anastasia Elkina
del grup Barraka Folk a l’acordió i al violí en la cançó Alcem el vol, mentre que Joan Marc Pérez, de La Gossa Sorda, els ha
fet els arranjaments per al teclat.
Les cançons, en la seua majoria,
han estat compostes pel tàndem format pel cantant Eduard Banyuls i el guitarra
Rubén Martí, a excepció de Dama Luna,
que ha estat composta per Lucas Gracia.
Els deu temes que conformen el
disc són cançons que a nivell individual estan ben equilibrades, que inviten a
ballar, a la diversió, a l’alegria de viure, i que al mateix temps ens conten
coses en les seues lletres. King Kong Boy són partidaris d’exposar allò que els
preocupa, de no fugir a cap núvol des d’on desinhibir-se del que passa al seu
entorn. A nivell col·lectiu, és un disc que va des del hard rock fins al folk
mediterrani, passant pel ska, el reggae, o la new wave, la qual cosa podia
haver-se convertit en un batibull sonor més propi d’un grup de revetla, però
no, la banda ha estat capaç d’unir-ho tot en la diversitat conformant un
treball unitari amb un segell personal.
Les lletres ens parlen de la
pèrdua de la innocència, del despertar de la infantesa i del fet de trobar-se
immersos en una societat fal·laç i hipòcrita que els reté sota un mur que els impedix
ser realment lliures, del desencant, de la recerca del jo, de la necessitat de
ser lliure per a ser un mateix, perquè ens cal ser valents, insubmisos,
generosos i solidaris per a lluitar junts, esquena contra esquena, contra els
espectres de la reacció política, social i religiosa que pretenen tornar-nos a
la caverna, a les cadenes. Ens parlen d’una part de la societat valenciana que
en un temps pretengué fer una revolució tranquil·la per tal de situar el nostre
petit país en la modernitat i que, malgrat totes les derrotes que els han
infringit, continuen fent camí sota la tempesta de misèria moral en què les
classes dominants ens han enfonsat, i ho fan des de diversos àmbits, tot
construint dia a dia un futur alternatiu digne, amics i amigues ha caigut el
teló, que caiguen també els murs i alcem el vol cap a la llibertat! Però els
King Kong Boy també són capaços de parlar-nos del foc del desig i de la seua
consumació, que l’amor no és amor si no és lliure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada